جهانی تشنه سرعت
نوشته شده توسط : پژمان کوفه ای
دیگر کمتر کسی را می توان پیدا کرد که به بازی های کامپیوتری علاقه داشته باشد، اما نام Need for Speed را نشنیده باشد. Need for Speed از جمله بازی هایی بود که EA بیشتر شهرت خود را مدیون این بازی است. پس از نسخه های ناامید کننده ای که از Need for Speed مشاهده کرده بودیم، اینبار EA تصمیم گرفته تا جان تازه ای به این بازی ها ببخشد و دوباره این بازی ها را به روزهای اوج خود برگرداند. ساخت Need for Speed: Hot pursuit توسط استودیوی Criterion می تواند نشانه ای از عملکردهای خوب EA در این زمینه باشد. اما چه بر سر استودیوی Black Box آمد؟ استودیویی که تا کنون نسخه های متعددی از Need for Speed را روانه بازار کرد. این استودیو پس از ساخت بازی نه چندان موفق NFS: Shift کار ساخت نسخه دیگری از سری بازی های NFS را آغاز کرد. تا مدتی دیگر نسخه ای بسیار متفاوت از این سری از بازی ها با نام Need for Speed World منتشر خواهد شد. ظاهر بازی همانند سایر عنوان های رانندگی دیگر است. اما تفاوت در اینجاست که این بازی یک عنوان MMO و آنلاین است. این نسخه از Need for Speed می تواند بزرگترین بازی رانندگی آنلاینی باشد که تا کنون عرضه شده است. شهری که بازی در آن اتفاق می افتد، ترکیبی از دو شهری است که در نسخه های NFS: Most Wanted و NFS: Carbon دیده بودیم.
 
این دو شهر در دو بازی نام برده با هم دیگر ترکیب شده اند تا شهری به نام Palmont City را به وجود بیاورند. همان طور که حتما حدس زدید، این بازی محیط بسیار بزرگی را شامل می شود و همین مسئله یک منطقه بزرگ رانندگی را به وجود می آورد. در این بازی همانند دو بازی Most Wanted و Carbon می توان در شب و روز رانندگی کرد. هنوز شخصیت اصلی این بازی مشخص نیست. آیا ریزور کالاهان (Razor Callahan) از Most Wanted یا داریوس (Darius) از Carbon شخصیت اصلی این بازی هستند؟ EA در این باره به هیچ نکته ای اشاره ای نکرده است. آن ها فقط اعلام کرده اند که بازی یک داستان منظم دارد!!! هنوز منظور از منظم و اینکه داستان بازی به چه صورت است، مشخص نیست. با توجه به اینکه این بازی فقط برای PC عرضه می شود، بازی با Keyboard و با استفاده از کلیدهای W,A,S,D و یا کلیدهای جهت نما کنترل می شود. اما از اطلاعات به دست آمده، مشخص شد که استودیوی Black Box امکان استفاده از کنترلرها را در بازی قرار می دهد. بعد از کاری که استودیوی بازی سازی Bungie با Halo کرد و قبل از عرضه نسخه های آزمایشی آن را منتشر می کرد، کم کم اکثر استودیوها این کار را انجام می دهند. مدتی پیش هم نسخه آزمایشی NFSW منتشر شد. در این نسخه امکان بازی کردن به صورت دو نفره وجود داشت.
 
منظور از دو نفره یعنی تنها دو بازیکن در بازی حضور داشتند. البته در نسخه نهایی بازی می توان هشت نفره به صورت آنلاین بازی کرد. نقشه، محیط بازی رانندگان مختلف را به شما نشان می دهد. البته این امکان در بازی وجود خواهد داشت که با استفاده از فیلترهای موجود در این بخش کاری کنید که فقط دوستان شما در محیط بازی مشخص شوند. با کلیک کردن روی بازیکن های مختلف مسیرهای مختلفی به نمایش در می آیند و شما می توانید به صورت تک نفره و چندنفره مسیر مسابقه را طی کنید. رانندگی آنلاین در این بازی به صورت Two-Lap شروع می شود، اما به همین صورت هم پایان نمی یابد. دلیل آن هم وجود قدرت های مختلفی است که در طول بازی به دست می آورید. این قدرت ها تاثیرهای مختلفی روی ماشین و یا مدل رانندگی شما می گذارند. یکی از آن ها Traffic Magnet نام دارد که ترافیک را به سمت یک خودرو خاص می فرستد. یکی دیگر از این قدرت ها Turbo-Boost است که آن را هم می توانید ارتقاء دهید و به وسیله آن سریع از دست پلیس ها فرار کنید. استفاده از این قدرت ها در بازی به شما Lapها و زمان اضافی می دهد. البته از این قدرت ها نمی توان پشت سر هم استفاده کرد. سیستمی به نام Cooldown در بازی قرار دارد که باعث می شود شما یک تا دو دقیقه برای استفاده مجدد از قدرت ها صبر کنید.
 
همچنین این امکان در بازی وجود خواهد داشت که برای هر قدرت یک شماره خاص انتخاب کنید تا بتوانید از آن ها راحت تر و سریع تر استفاده کنید. با به پایان رساندن هر مسابقه شما مقداری Reputation (یا همان XPهای معروف) و پول به دست می آورید که به وسیله آن ها می توانید وسایل مختلف برای ماشین خود بخرید. شخصی سازی (Customization) در بازی بسیار محدود خواهد بود. رنگ آمیزی های مختلف برای اتوموبیل ها و اضافه کردن طرح های مختلف، یکی از قسمت های این بخش خواهد بود. همچنین این امکان وجود دارد که قسمت های مختلف اتوموبیل خود را دستکاری کنید تا کنترل ماشین برای شما بهتر شود. اگر به اندازه کافی Reputation به دست بیاورید می توانید Profile خود را Level Up کنید. زمانی که Level Up می کنید، می توانید مهارت های مختلفی مانند زمان بیشر Boost را برای NOS-Nitrous Oxide Systems را به Profile خود اضافه کنید. انتظار داریم که ماشین های بسیار زیادی برای این بازی License بشوند و در آینده قسمت های مختلف و امکاناتی مانند ماشین های بیشر، مدهای متفاوت، و قدرت های مختلف برای این عنوان به بازی اضافه شوند. همچنین انتظار داریم که بازی های بیشتری مانند Need for Speed World عرضه شوند. این بازی عنوانی خواهد بود که به بازی های آنلاین حال و هوای تازه ای می بخشد. حال باید دید که استودیوی Black Box می تواند این بازی را در سطح خوبی راهی بازار کند یا خیر.

نویسنده: مجید نوردوست




:: بازدید از این مطلب : 2390
|
امتیاز مطلب : 79
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: